دیدارهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر یکشنبه 15 بهمن با برگزاری دیدار گهر و صبا آغاز شد که این بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. این مسابقه به دلیل حضور صبا در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان زودتر از سایر بازی‌ها برگزار شد.
 
هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال روز جمعه با برگزاری چهار دیدار پیگیری می‌شود.

 دیدارهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر یکشنبه 15 بهمن با برگزاری دیدار گهر و صبا آغاز شد که این بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. این مسابقه به دلیل حضور صبا در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان زودتر از سایر بازی‌ها برگزار شد.

در ادامه این رقابت‌ها جمعه چهار دیدار به شرح زیر برگزار می‌شود.

تراکتورسازی - ملوان (ساعت 15:30 - ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز)

تراکتورسازی این روزها جدی‌ترین رقیب استقلال است و با آنکه مشکلات مالی عملکرد این تیم را تحت تاثیر قرار داده اما شاگردان تونی اولیویرا از این دیدار خانگی به دنبال سه امتیاز هستند. در مقابل ملوان نیز با برتری در دربی گیلان مقابل داماش تا اندازه‌ای خود را از روند نزولی خارج کرد و اکنون بار دیگر به جمع بالانشین‌های جدول بازگشته است.

تراکتورسازی با 43 امتیاز در تعقیب استقلال است و قصد ندارد اجازه دهد اختلاف امتیازش با صدر بیشتر شود و از سوی دیگر ملوانی‌ها می‌دانند با توجه به جایگاه و امتیاز تراکتورسازی و جایگاه هفتم و 35 امتیازی که خودشان کسب کرده‌اند این دیدار برای آنها 6 امتیازی خواهد بود. هر چند گرفتن امتیاز در تبریز به این آسانی‌ها نخواهد بود.

فولاد خوزستان - ذوب آهن اصفهان (ساعت 15:30 - ورزشگاه تختی اهواز)

دو تیم با دنیایی متفاوت از هم به میدان می‌آیند. فولاد خوزستان که با 42 امتیاز در رده سوم ایستاده و رویای آسیایی شدن دارد با نیم نگاهی به لغزش تراکتورسازی هر سه امتیاز این دیدار خانگی را می‌خواهد و در سوی دیگر ذوب آهن با 22 امتیاز و ایستادن در رده پانزدهم تا اینجا از فانوس به دستان لیگ برتر است و آخرین امیدهایش برای بقا را در بازی سخت اهواز جستجو می‌کند.

همین تفاوت جایگاه و نگاه از بالا می‌تواند شاگردان حسین فرکی را مقابل افکار فرهاد کاظمی به دردسر بیندازد اما فولاد تا اینجا نشان داده تیمی با انگیزه و تاکتیکی است. آنها هفته قبل پرسپولیس احیا شده را در تهران با مشکلات زیادی روبرو کردند و بنابراین میزبان سخت گیری برای ذوب آهنی‌ها خواهند بود.

سپاهان اصفهان - نفت آبادان (ساعت 15:30 - ورزشگاه فولادشهر اصفهان)

سپاهان با 41 امتیاز در رده چهارم قرار دارد و برای ماندن در کورس و بالا آمدن در جدول باید از میهمان خود یک قربانی بسازد. میهمان، نفت آبادانی است که با 15 امتیاز در رده هجدهم قرار دارد و آخرین شانس‌های خود برای بقا در لیگ برتر را جستجو می‌کند.

بعد از تغییر روی نیمکت نفت آبادان مدیرعامل این باشگاه باز هم تغییر کرد و گودرزی جای صالحی را گرفت. با این شرایط شاگردان علی فیروزی روز بسیار دشواری در اصفهان خواهند داشت. در نبرد طلایی پوشان اصفهان و آبادان، شاگردان زلاتکو کرانچار به دنبال قربانی کردن نفت رده هجدهمی هستند اما تنها یک خطر وجود دارد، برزیلی‌ها می‌دانند که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند و انتحاری بازی خواهند کرد.

استقلال - راه آهن (ساعت 17 - ورزشگاه آزادی تهران)

همین که روی نیمکت یک تیم امیر قلعه نویی و روی نیمکت تیم دیگر علی دایی نشسته، این بازی را جذاب می‌کند. استقلال با 46 امتیاز صدرنشین است و راه آهن با 33 امتیاز در رده نهم قرار دارد. شاید روی کاغذ تیم قلعه نویی در این بازی از پیش برنده باشد اما از یک سو برخی بازیکنان اصلی او خستگی بازی با لبنان را در ساق‌های‌شان خواهند داشت و از سوی دیگر حریف آنها تیم غیر قابل پیش بینی راه آهن است.

استقلال نتوانسته با رقبای خود در صدر جدول فاصله ایجاد کند و این موضوع برای آبی پوشان کمی نگران کننده خواهد بود. به همین دلیل شاگردان قلعه نویی در چنین دیدارهایی به دنبال سه امتیاز خواهند بود. راه آهن نیز نشان داده که در بازی با استقلال و پرسپولیس یا لقمه گلوگیر خواهد بود یا به آسانی تسلیم خواهد شد.
منبع: تسنیم
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا